FITNESS ZA TRUDNICE I PORODILJE

TEMA: UTICAJ PISHOFIZICKE PRIPREMLJENOSTI TRUDNICE NA SAM POROD

Fitness za trudnice

Psihofizicke pripreme cini sistem vjezbi u koje spada

1. poboljsanje fizicke kondicije

Trudnici je neophodna fizicka kondicija da bi sa lahkocom dovela trudnocu do kraja i da bi imala neiscrpno snage i energije onda kada joj najvise treba, a to je kod samog poroda.

2. vjezbe pravilnog disanja koje povecavaju kapacitet pluca

Pravilno disanje povecava kapacitet pluca, obezbjedjuje pravilan dotok kiseonika bebi, ublazava bolove,smanjuje psihicku napetost.

3. posebne tehnike disanja i usmjeravanje paznje na smanjenje bola u kontrakciji

U koliko je zena zbog straha u stalnom grcu ona aktivira sve misice koji tada trose veliku kolicinu kiseonika te u tom trenutku materica nema dovoljno kiseonika za razgradnju mlijecne kiseline i nagomilavanje te iste stvara bolne kontrakcije.
Strah dovodi do spazma misica a spazam misica dovodi do boli i tu se stvara zacarani krug koji dovodi do produzenja poroda.
Ako porodilja dodje nespremna za porod ,njeno tijelo se pri svakoj kontrakciji zgrci umjesto da se opusti,tako da se ona opire prirodnom toku kontrakcija i sama otezava i produzava porod.

4. zauzimanje odredjenih polozaja kojima se ublazava bol i smanjuje pritisak na matericu

5. relaksacija radi boljeg opustanja

6. posebne tehnike disanja

Lagano i duboko disanje—koje se primjenjuje na pocetku porodjaja kada se osjecaju kontrakcije. Ubrzano i povrsno se primjenjuje kad grlic pocinje da se otvara sve vise odnosno kada se pojaca intenzitet kontrakcija.

Disanje u prelaznoj fazi kada se mjesaju kontakcije i osjacaj napinjanja ide ubrzano i povrsno disanje sa 2-3 forsirana duboka izdisaja.

7. tehnike napinjanja kojima se uspjesno zavrsava sam porod

U ovoj fazi babica ce reci porodilji da se napne.U ovoj fazi savladavamo tehnika disanja i napinjanja.
U fazi istiskivanja bebe dolazimo u krajnju fazu kada babica ili ljekar traze od porodilje da prestane napinjati i to je neophodno uraditi da ne bi doslo do rascijepa medjice u tom trenutku treba zapoceti sa brzim i povrsnim disanjem jer ce takvo disanje dovesti do podizanja dijafragme sa dna materice pa se smanji pritisak na matericu.

Uspjeh porodjaja u velikoj mjeri zavisi od angazovanja porodilje u ovoj fazi te ukoliko bolje napinje faza ce krace trajati a dijete ce biti manje izlozeno patnji prolaska kroz porodjajni kanal.

“Da bi angazovanje porodilje bilo efikasno u svim fazama poroda porodilja se mora psihofizicki pripremiti u toku svoje trudnoce a za tu pripremu stojimo joj svi mi na raspolaganju.”

TEMA: MASAZA BEBE

Dodir je prvo culo koje se razvije i obicno posljednje pocinje da slabi.
To je divan nacin da se od ranijih dana zapocne dugotrajna veza puna ljubavi izmedju vas i vaseg djetete.

Sve bebe vole da se dodiruju.Masazom bebe posticemo razvoj pokreta i osjetila i poboljsavamo psihomotorni razvoj dijeteta.
Beba kao i odrastao covijek moze da bude pod stresom a nasu bebu cemo osloboditi svi poteskoca – problem sa stolicom ,grceva u trbuhu ili kada ne moze da zaspe masazom koja je prilagodjena za bebe.

Istrazivanja su pokazala da redovna masaza pomaze kod priej vremeno rodjenih beba,da brze dobivanju na tezini,smanjuje neprijatnost kod rasta zuba ,poboljsava cirkulaciju,imunitet i neuroloski razvoj.

Kada treba izbjegavati masazu

  • kada beba place – osim ako nisu grcevi u stomaku
  • neposredno prije spavanja jer to moze biti previse stimulativno za bebu
  • dok dijete stuca ili neposredno nakon hranjenja
  • ako bebi pupak jos nije zarastao
  • ako beba ima iritiranu kozu ili ako je akutno bolesna

Roditelji moraju obratiti paznju na to kako bebe reaguju na masazu obzirom da neka djeca ne raguju na isti nacin.Neke bebe se opiru masazi a neke vole pa se bebine zelje moraju postovati.

Tehnika masaže bebe

  • Masazu pocinjete s bebinim nogama njeznim pokretima od podkonjenice prema nadkoljenici i zavrsava se na kuku –odozdo prema gore.
  • Zatim se uzima nadkoljenica objema rukama njezno stiskajuci prema stopalima.
  • Masira se kruznim pokretima tabane i svaki prstic na nozi i njezno se povuce.
  • Zatim se poloze dlanovi na ramena bebe i povlacite ih prema sredini grudi.
  • Poslije njezno povlacite svoje dlanove od ramena duz cijele ruke sve do prstica.
  • Malim kruznim pokretima masirate bebine dlanove koristeci palceve i povlaci se svaki prstic na ruci lagano.
  • Masaza trbuha se radi njezno kruznim pokretima i u smjeru kazaljke na satu.
  • Pocetak polozi se dlan jedne ruke na donju stranu bebina trbuha,zatim kruznim pokretima prelazite preko trbuha u pravcu kazaljke na satu.
  • Masaza lica prstima lagano i njezno gladiti bebino celo i obraze.
  • Stavite vasu bebu na trbuh i polagano je masirajte od glave prema noznim prstima.
  • Kada zavrsite masazu polagano i njezno obuci te bebu kako bi se duze zadrzao osjecaj ugodnosti i opustenosti koja se osjeca poslije masaze.
  • Moram napomenuti da su istarzivanja pokazala da zene koje pate od postnatalne depresije mogu poboljsati svoj odnas s djetetom uz pomoc njezne masaze.
  • Vježbe na suhom i u vodi

VJEŽBA 1:

trudnice170610b4.jpgNamijenjena je da ojača mišiće gornjeg , unutrašnjeg dijela natkoljenice.

Potrebno je leći na leđa sa savijenim koljenima i rukama na podlozi pored tijela. Stavite presavijeni peškirić ili manji jastuk između koljena. Pokušajte napinjati mišiće i tako pritiskati jastuk (peškirić).

Varijanta 1:

Ukoliko u isto vrijeme podižemo i kukove prema gore, možemo uporedo raditi oblikovanje mišića zadnjice.

VJEŽBA 2:

Položaj početni je u ležećem položaju na leđima. Staviti peškirić ili mali jastučić između skočnih zglobova. Čuvajte ga da ne ispadne, dok podižite stopala od podloge i ponovo ih spuštate na podlogu.

Jačate trbušnu muskulaturu i mišiće bedra.

DISANJE:

  • Udisaj na nos – širenje rebara,kao da se dižete sa podloge;
  • Izdisaj na usta – povratak rebara na svoje mjesto, pritišćite rebra i osjetite najdublje mišiće stomaka.
  • Mišići koji se disanjem vježbaju podržavaju još povećani stomak i pomažu prilikom poroda

Galeriju slika možete pogledati na ovom linku >>

Vježbe:

Fitness za trudnice i porodilje

 

 

 

Vježbe za trudnice i dojilje

 

 

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *